12ewew        

Pantone na początku roku ujawnił najmodniejszy kolor 2017! Opinie ekspertów.

By  |  0 Comments

 

 

pantone

Pantone na początku roku ujawnił najmodniejszy kolor 2017 roku. Polskie marki i niezależni projektanci mieli czas, aby zinterpretować go na swój sposób i pokazać światu kolekcje inspirowane już delikatnym i świeżym kolorem, nazwanym przez Pantone – Greenery.

W zeszłym roku nastąpiła mała rewolucja w typowaniu kolorów. Wybrane zostały dwa odcienie: jasny róż Rose Quartz oraz zgaszony błękit Sernity. Teraz Pantone wraca do pierwotnej idei jednego koloru. Mocno jednak zaskakuje, ogłaszając kolorem roku odcień zielonego. Budzi to bardzo wiele dyskusji i wywołuje mieszane uczucia. Gwarantuję, że po przeczytaniu tego artykułu pokochasz #greenery całym sercem!

Czym tak naprawdę jest kolor roku?

Instytut Pantone to firma z branży poligraficznej, zasłynęła dzięki opracowaniu własnej skali kolorów, która stała się nie dość, że unikatowa to w dodatku kultowa. Ta paleta odcieni służy do pracy: projektantom, grafikom, architektom, marketerom i wielu innym osobom z branży kreatywnej. Instytut na podstawie obserwacji i przeprowadzonych badań co roku niezwykle trafnie typuje kolor, który wiernie odzwierciedla trendy. Chodzi o tendencje związane z modą, designem, architekturą, a przede wszystkim ze stylem życia. W głównej mierze to szeroko pojęty lifestyle wyznacza wiele nurtów.

greenery

Greenery czyli zielony alarm!

Laurie Pressman, wiceprezes Pantone, w oficjalnym oświadczeniu uzasadniła wybór:

- „To kolor mający sygnalizować społeczne pragnienie zmian. Cały świat jest podzielony – zarówno Stany Zjednoczone, jak i Europa. Musimy odświeżyć nasze spojrzenie i połączyć się znów w jedno społeczeństwo. Kolor kojarzy się z charakterem i innowacją. Dziś ma zupełnie inne i większe znaczenie niż kiedyś.”

Z technicznego punktu widzenia, odcień powstał z połączenia ciemnej zieleni i żółci. Ta żywa barwa ma nawiązywać do wiosny i momentu, kiedy wszystko budzi się do życia. Ważne dla nas są nowe postanowienia, zdrowy styl życia, świadome podejście do odżywiania i rosnąca dbałość o środowisko. Zielony alarm, który podnosi Panteone ma być sygnałem dla konsumentów. Sugeruje on, że warto zwrócić uwagę na otoczenie, zadbać o zdrowie i samopoczucie oraz zwolnić tempo życia.

 trends

Polscy projektanci dokonali perfekcyjnej reinterpretacji tego koloru. Powstały kolekcje ubrań, biżuterii i dodatków. Biżuteria Jagg Jewels Altra Dea proponują subtelne dodatki w żywym, wyrazistym kolorze. La Boba, Piotr Czachor, Ecid Goshico proponują torebki oraz plecaki różnych wielkościach i odcieniach greenery. Marka Pach kolor roku łączy na swojej koszuli z graficznymi białymi wstawkami. Geometrią i formą bawi się We are so organic prosta, długa sukienka ze stójką i odsłoniętymi ramionami jest tak charakterystyczna, że nie potrzebuje dodatków. RabbitRabbitAnna Dudzińska nie dość, że bawią się kolorem to i fakturą materiału. Wydaje się, że pomiędzy warstwami tiulu, spódnicy marki Fanfaronada, utknęły małe pęcherzyki powietrza, które nadają jej lekkości. Greenery w wersji klasycznej prezentuje Patrizia Aryton. Wełniany płaszcz z rękawami 7/8 to doskonała propozycja na zbliżającą się wiosnę.

photo

Color Flow podkreśla, że ważne są szczegóły. Dlatego kolor bielizny również ma znaczenie i to wielkie!

Naszym założeniem było stworzenie bielizny wyróżniającej się na rynku, przede wszystkim nietuzinkowymi wzorami i żywymi kolorami. Odchodząc od wszechobecnych czerni i szarości, inspiracją stały się między innymi kolory tęczy, w tym właśnie zielony.Symbolizuje on świeżość, którą chcieliśmy zaakcentować nową kolekcją – Aloe Vera.

- mówi Marcin Król- Łęgowski, właściciel marki Color Flow.

Projektantka Kasia Miciak tłumaczy dlaczego postanowiła poddać się zielonej manii:

W swojej kolekcji modele w intensywnych zieleniach kieruję do odważnych, silnych i zdecydowanych kobiet. Greenery to dla mnie świeżość, siła, zdrowe podejście do życia. Mówi się również, że zieleń to kolor nadziei, więc może po trochu to też przepis na szczęście.

- dodaje zainspirowana projektantka
Osobiście widzę w Greenery naprawdę ogromny potencjał zarówno w szeroko pojętym projektowaniu graficznym, aranżacji wnętrz, motoryzacji, sztuce, a nawet tematyce ślubnej! Potwierdzają to eksperci SHEmag.pl

Izabela Janachowska ekspertka tematyki ślubnej, prowadząca programy telewizyjne „I nie opuszczę Cię aż do ślubu” oraz „W czym do ślubu” podkreśla siłę greenery w ślubnych dodatkach:

Teraz odchodzi się od tradycyjnych, misternie układanych bukietów dla Panien Młodych. Skupiamy się na luźno ułożonych wiązankach między innymi z polnych kwiatów. Wracamy do polskich korzeni dlatego zioła są świetnym pomysłem zwłaszcza, że kolor zielony jest teraz na topie. Należy pamiętać o jednym, zioła trzeba dobrać w taki sposób, aby nie miały zbyt silnego aromatu. Intensywny zapach może przyprawić o ból głowy, a nawet mdłości. W tak ważnym momencie to nam jest najmniej potrzebne!

- z uśmiechem zaznacza Iza.

Zrzut ekranu 2017-02-19 o 23.39.05

Znana polska modelka i architekt wnętrz Kinga Kaza swoim bacznym okiem oceniła rolę zielonego w aranżacji przestrzeni.

- Greenery to zdecydowanie jeden z najciekawszych trendów wchodzących na rynek wnętrzarski. Oprócz designerskich mebli w kolorze zieleni, uwielbiam tapety z motywem roślinnym, które nadają każdemu wnętrzu bardzo indywidualny charakter. Co ciekawe, pomimo tego, że są dość mocnym akcentem, świetnie grają z różnymi stylami, od totalnie minimalistycznych przez skandynawskie po industrialne i loftowe. To będzie prawdziwy hit tego roku! -

entuzjazm Kingi potwierdza moc tego trendu.

Polska drifterka Ola Fijał zaznacza, że w motoryzacji trendy kolorystyczne również odgrywają dość duże znaczenie:

 Od zawsze kolor zielony jest uznawany za kolor spokoju. Na samochodach pojawia się coraz częściej w różnych odcieniach. Prawdopodobnie dlatego, że jest kolorem dość wyrazistym. U drifterów zauważyć można też zafascynowanie kolorem tzw. „Kawasaki Green”.

Nasi eksperci wspólnie zaznaczają jedną istotną rzecz. W podążaniu za kolorystyką instytutu Pantone wcale nie chodzi o Green Total look, a raczej o subtelne elementy, które udowadniają, że z dobrym smakiem interpretujemy trendy i umiejętnie dostosowujemy je do swojego stylu życia. W branży kreatywnej żywa barwa to totalna rewolucja Po pastelowych i słodkich klimatach przyszedł czas na coś wyrazistego i przyciągającego wzrok. Konsumenci nagle nie zmienią swoich nawyków i nie pokochają zielonego koloru do tego potrzeba czasu. Mimo, że orzeźwiająca fala wydaje się być kusząca podchodzimy do niej z rezerwą. Warto pamiętać, że na jej plus działa fakt, że nie jest ona aż tak wyeksploatowana, jak inne kolory. Greenery to bezpieczny wybór kojarzy się z harmonią, bezpieczeństwem i ekologiczną falą.

pantone

Load More

Comments

comments

Dobrochna Rawicka

Dobrochna Rawicka - Difriperi Fashion Stylist - była fotomodelka, dziś stylistka i dziennikarka modowa. Pasjonatka mody i stylizacyjny samouk. Jej prace regularnie pojawiają się zarówno w prasie polskiej, jak i zagranicznej. Na swoim koncie ma publikacje w takich tytułach jak: Coco Magazine, Faceon Magazine, HIRO, Be Magazine, Law Business Quality, Sky Surfer, Live&Travel, Elegant Magazine, Ellements Magazine, Kaltblut Magazine i wielu innych. Współpracowała m.in. ze sklepem internetowym Balladine.com, z Margaret oraz z firmą Reebok i Esprit . W swoim zawodzie szczególnie ceni możliwość poznawania inspirujących ludzi. Poza modą jej namiętnością jest dobra literatura, teatr i sztuka. Prywatnie lubi fotografować otoczenie, które ją porusza. Przedstawia w ten sposób swój punkt widzenia świata, a zdjęcia publikuje na swoim instagramie (instagram.com/difriperi/). O poranku z grubym moleskinem, prasą i filiżanką jaśminowej herbaty planuje dzień pracy. Z wiecznym uśmiechem na ustach, żyje pełnią życia.

You must be logged in to post a comment Login

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com