12ewew        

Niebezpiecznie smaczna i zdrowa izraelska kuchnia Filipa Mecnera

By  |  0 Comments
zrzut-ekranu-2016-11-15-o-21-13-20
Filip mecner
zrzut-ekranu-2016-11-15-o-22-51-20
Kuchnia izraelska stanowi mieszankę wielu różnorodnych kuchni świata. Jest smaczna, prosta, sycąca, a dzięki częstej obecności sałatek –  lekka i zdrowa.
Ta sałatka to mieszanka kolorów, smaków i pozornych sprzeczności. Jednocześnie wytrawna, kwaśna i słodka. Łagodna i pikantna. W ustach raz o kremowej konsystencji świeżych pomidorów. Raz chrupiąca dzięki papryce i pestkom z granatu. Ten miks barw i smaków dziwić nie powinien, bo jest kwintesencją miejsc, w których to danie wymyślono: Bilskiego Wschodu i i Afryki Północnej.
Dużą popularność zdobyła w Izraelu. Podaje się ją tam często, w różnych wersjach, o każdej porze dnia. Do śniadania – daje kopa energetycznego i zastrzyk witamin na cały dzień. Tradycyjnie – jako porcja warzyw (i owoców) do obiadu. Świetna jest jako samodzielna przekąska na podwieczorek, popołudnie lub kolację. Szczególnie w upalne dni, bo to sałatka idealna na lato: chłodzi i orzeźwia.
W trakcie polskiej jesieni lub zimy może nas wyciągnąć z depresji i przypominać nam wakacje. Niekoniecznie na Bliskim Wschodzie, bo ja często podaję ją „po włosku”, na grzankach, trochę jak bruschettę.
Enjoy:)
manager
zrzut-ekranu-2016-11-15-o-19-56-26
- Kilka pomidorów (w sumie około 600-700 gram) w różnych kolorach, gatunkach i rozmiarach (im bardziej kolorowo i rozmaicie, tym lepiej)
- kilkanaście listków świeżego oregano
- pół czerwonej cebuli
- pół białej cebuli (najlepiej cukrowej)
- pestki z jednego owoca granatu
- dwa ząbki czosnku
- świeża papryka (po 1/2 każdej: czerwonej, zielonej, żółtej)
- trochę świeżej papryki chilli
- jedno rozgniecione ziarno ziela angielskiego
- szczypta pieprzu i soli
- trzy małe łyżki melasy z granatów (ewentualnie sosu balsamicznego z dodatkiem malin lub innych słodkich owoców)
- oliwa z oliwek
- bagietka, bułka paryska albo najlepiej chałka
zrzut-ekranu-2016-11-15-o-19-57-26

Pokrojone w drobną kostkę pomidory, cebulę, paprykę i papryczkę chilli wkładamy do dużej miski. Z pomidorów warto usunąć gniazda nasienne, żeby sałatka nie była zbyt wodnista. Do wszystkiego dodajemy wyciśnięty albo posiekany czosnek, pestki z granatu i liście oregano. No i przyprawiamy: dodajemy oliwę, sól, pieprz, ziele angielskie. Dolewamy trochę melasy z granatów. Wszystko dokładnie mieszamy i odstawiamy na chwilkę, żeby się wszystkie składniki „przegryzły”.

W tym czasie kroimy pieczywo, smarujemy odrobiną oliwy lub masła i rumienimy w piekarniku.

Śledźcie Filipa na Instagramie! 
zrzut-ekranu-2016-11-15-o-19-59-51
zrzut-ekranu-2016-11-15-o-19-59-36
zrzut-ekranu-2016-11-15-o-19-58-29

Zapisz

Comments

comments

You must be logged in to post a comment Login

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com