12ewew        

Fashion & Trends. Podsumowanie roku 2016 oraz trendy na nachodzący 2017!

By  |  0 Comments

zrzut-ekranu-2017-01-03-o-15-11-02 
Zrzut ekranu 2017-01-14 o 19.30.34

zrzut-ekranu-2017-01-03-o-15-13-00

Zrzut ekranu 2017-01-14 o 19.28.30

Niezwykle znaczącą sprawą jest fakt, iż w wielu domach modowych zmieniły lub pojawiły się nowe osoby na stanowiskach głównych projektantów. Po czterech latach pracy jako kreatywny marki Saint Laurent francuski dom mody, opuścił Hedi Slimane,  zastąpił go Anthony Vaccarello. Zadebiutował  on na Paryskim Tygodniu Mody, prezentując swoje propozycje na wiosenno-letni sezon 2017 roku. Projektant z pewnością na stanowisko zasłużył natomiast jego kolekcja nie spotkała się z wielkim entuzjazmem. Trudno oceniać umiejętności kreatora po jednym sezonie, czekamy na więcej! Pierwsza kobieta która została zatrudniona jako kreatywna Diora – Maria Grazia Chiuri – również nie zaskoczyła krytyków.  Być może przez lata pracy dla Valentino przesiąkła włoską estetyką i nie umiała odnaleźć się we francuskim domu mody. Miejsce Albera Elbaza w Lanvin zastąpiła Bouchra Jarrar – doświadczona projektantka haute couture marokańskiego pochodzenia. Raf Simons po odejściu od Diora i kilkumiesięcznej przerwie, objął stanowisko dyrektora kreatywnego Calvin Klein.

zrzut-ekranu-2017-01-04-o-15-59-15

Zrzut ekranu 2017-01-14 o 19.25.49

Według wielu ekspertów ta idea jest archaiczna i straciła sens, nie pasuje do obecnych czasów. Przy ekspresowym przekazie informacji dzięki mediom możemy poznać kolekcje z półrocznym wyprzedzeniem. Gdy przychodzi jej sprzedażowy czas nikt nie poświęca jej tak dużo uwagi, media zainteresowane są już następnym sezonem.

Rewolucja – „See Now, Buy Now” – jest docelowo ukłonem dla realnego nabywcy – klienta i ma polegać na ułatwionej dostępności do „high fashion”. Pokazy nie będą już jedynie ekskluzywnym show dla mediów, kupców i celebrytów. Ubrania po zaprezentowaniu na wybiegu staną się prawie od razu dostępne w sklepach. O powodzeniu kolekcji mają decydować klienci, a nie jak do tej pory prasa.


 zrzut-ekranu-2017-01-04-o-16-04-16 Zrzut ekranu 2017-01-14 o 19.21.08

zrzut-ekranu-2017-01-04-o-16-04-00

Dla marek z ogromnym zapleczem w postaci fabryk sprzedaż po pokazie nie będzie problemem. Podejrzewam, że w kolekcjach pojawi się mniej modeli, a co za tym idzie moda mimo iż nadal ekstrawagancka stanie się bardziej użytkowa.

Nowy schemat wyraźnie kłóci się z etyką produkcji czy projektanckiego cechu. Nie wyobrażamy sobie analizowania trendów oraz tworzenia sesji zdjęciowych bez sezonowego rygoru. Do tej pory Burberry, Michael Kors czy Ralph Lauren zdążyli zaprezentować swoje kolekcje w tym systemie, kto będzie następny?

Load More

Comments

comments

Dobrochna Rawicka

Dobrochna Rawicka - Difriperi Fashion Stylist - była fotomodelka, dziś stylistka i dziennikarka modowa. Pasjonatka mody i stylizacyjny samouk. Jej prace regularnie pojawiają się zarówno w prasie polskiej, jak i zagranicznej. Na swoim koncie ma publikacje w takich tytułach jak: Coco Magazine, Faceon Magazine, HIRO, Be Magazine, Law Business Quality, Sky Surfer, Live&Travel, Elegant Magazine, Ellements Magazine, Kaltblut Magazine i wielu innych. Współpracowała m.in. ze sklepem internetowym Balladine.com, z Margaret oraz z firmą Reebok i Esprit . W swoim zawodzie szczególnie ceni możliwość poznawania inspirujących ludzi. Poza modą jej namiętnością jest dobra literatura, teatr i sztuka. Prywatnie lubi fotografować otoczenie, które ją porusza. Przedstawia w ten sposób swój punkt widzenia świata, a zdjęcia publikuje na swoim instagramie (instagram.com/difriperi/). O poranku z grubym moleskinem, prasą i filiżanką jaśminowej herbaty planuje dzień pracy. Z wiecznym uśmiechem na ustach, żyje pełnią życia.

You must be logged in to post a comment Login

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com