12ewew        

Rozmawiamy o trendach w social media z cudownie inspirującą kobietą sukcesu – Yaniną Trapachką!

By  |  0 Comments

Zrzut ekranu 2017-04-02 o 10.51.26

 

Założyłaś pierwszą w Polsce agencję kreatywną w całości poświęconą kształtowaniu wizerunku na Instagramie, skąd pomysł na taką działalność? 

Założyłam 2increatives z kilku powodów: po pierwsze Instagram jest moją wielką pasją od wielu lat. To jedyną platformą społecznościowa, która ciągle się rozwija i nieustannie dąży do bycia numerem jeden. Po drugie widziałam dużą lukę w tym obszarze na polskim rynku. Zapotrzebowanie na jakościowy kontent wciąż rośnie, a jak wszyscy wiemy – “ludzie kupują oczami”. Niestety wiele marek wciąż traktuje ten rodzaj komunikacji z przymrużeniem oka i nie dba o porządny wizerunek w sieci. Postanowiliśmy im w tym pomóc. Nasza oferta to nie tylko obsługa konta na Instagramie 24/7, ale i realizację sesji zdjęciowych na social media, audyt, opracowywanie planów wydawniczych oraz przygotowanie strategii. Czasami nawiązujemy współpracę PR-ową, w której współpracujemy z influencerami przy promocji produktów, miejsc czy wydarzeń. Jednak to tylko początek, bo wciąż mamy apetyt na więcej :)

WARSAW

2increatives jest nowatorską koncepcją. Jak wygląda Twoja codzienna praca?

Każdy poranek rozpoczynam od czarnej kawy oraz przeglądu kalendarza. Lubię umawiać spotkania na godziny poranne, dlatego maksymalnie o 9:30 jestem już w samochodzie. Dziennie mam od 3 do nawet 10 spotkań :) W przerwach odpowiadam na maile, ustalam terminy kolejnych sesji, przygotowuję inspiracje oraz akceptuję plany wydawnicze od naszego działu copywrite. W dni sesji zdjęciowych od rana jesteśmy w studio albo plenerze, gdzie razem z #2increatives_team pracujemy nad contentem wizualnym. Nie wyobrażacie sobie ile mamy różnych teł do zdjęć czy pięknych rekwizytów: magazyny, filiżanki, akcesoria, ubrania  – wszystko to jest potrzebne do stworzenia zdjęcia, które zachęci do kliknięcia LIKE :) W naszym portfolio mamy niejeden case study przedstawiający, że nasze zdjęcie sprawia, że sprzedaż “kawy ze zdjęcia na insta” zwiększy się 4-krotnie, a szminka rozejdzie się w kilka dni, bo “super prezentowała się na zdjęciu w SM”.

Yanina

Jaki był najciekawszy projekt, który realizowałaś dla 2increatives?

Uwielbiam pracę nad nowymi projektami! Pamiętam, gdy dopiero co założyliśmy 2increatives i odezwała się do nas założycielka jednej z warszawskich kawiarni, która miała pomysł na założenie wyjątkowego miejsca. Dużo pracowaliśmy nad przygotowaniem strategii rozwoju oraz stworzeniem ciekawego wizerunku. Dzisiaj to jedno z najbardziej “instagramowych” miejsc w stolicy :) Bardzo lubię również współpracę przy projektach modowych – ich efekty znajdziecie między innymi na profilu Zofii Chylak.  

Zrzut ekranu 2017-04-02 o 11.40.30

www.instagram.com/2increatives

Jakie branże mogą najbardziej skorzystać z promowania na Instagramie?

Uważam, że tu nie ma granic. Każda firma może znaleźć niszę i swoich odbiorców na Instagramie. Warto zastanowić się nad strategią, przekazem oraz grupą docelową, do której mamy dotrzeć.

Zrzut ekranu 2017-04-02 o 19.52.44


vers

Jak postrzegasz rolę Instagrama we współczesnych mediach? 

Wszystko przechodzi przez social media. Kiedyś oglądaliśmy telewizję, by dowiedzieć się o nowościach. Teraz proces się odwrócił. To użytkownicy jako pierwsi donoszą o ostatnich wydarzeniach: robią zdjęcia, filmy czy relacje na żywo. Zanim pójdziemy do kawiarni często sprawdzamy profil i opinie w SM, a do zakupu nowego ubrania zachęca nas zdjęcie na Instagramie: na “prawdziwych” sylwetkach i w codziennym środowisku. Autentyczność jest kluczem do sukcesu marki na Instagramie, a sukces marki na social media jednym ze składników sukcesu marki at all.

 Zrzut ekranu 2017-04-02 o 10.53.42

Jakie trendy są najbardziej „hot”, jeśli chodzi o kreację Instagramowego profilu?

Niedawno Instagram wprowadził galerię, czyli możliwość umieszczenia kilku zdjęć w jednej publikacji. To świetne rozwiązanie do celów sprzedażowych, informacyjnych oraz wizerunkowych. W przypadku marek, teraz jest możliwość zaprezentować produkt jak w katalogu, z różnych perspektyw, ze zbliżeniami i td. Widzę tu bardzo szerokie zastosowanie. Kolejnym mega “hot” trendem jest Instagram Live, czyli relacje na żywo, teraz osoby/marki mogą jeszcze bardziej zbliżyć się z odbiorcą, porozmawiać z nim, odpowiedzieć na wszystkie pytania, czasami nawet coś doradzić i zainspirować, pokazać backstage z życia, wydarzeń, podróży. No i warto nie zapominać o Instagram Stories, użytkownicy social media lubią zaglądać na “zaplecze”, dlatego jeżeli jeszcze nie prowadzicie codziennych relacji na swoich kontach –  w sam czas rozpocząć :)

social media

Trzy osoby warte kliknięcia „follow” na Instagramie?

@songofstyle -  it-girl oraz królowa Instagrama, niedawno wypuściła książkę “Capture your style”, w której znajdziecie wiele przydatnych instagramowych wskazówek. Polecam!

@makelifeeasier – czyli konto na Instagramie Kasi Tusk, z którą miałam ostatnio okazję poznać się oraz przeprowadzić wywiad, niesamowicie inspirująca osoba.

@mija_mija – Mrijam Flatau na swoim koncie prezentuję minimalizm pod modowym kątem. Jeszcze nie obserwujecie? To czas aby kliknąć “FOLLOW”.

Zrzut ekranu 2017-04-02 o 10.14.54

Jakie są Twoje ulubione miejsca w Warszawie? 

Na śniadania najczęściej wybieram się do Samu na Żoliborzu albo Charlotte. Sam lubię za duży wybór śniadań oraz dobrą obsługę. Charlotte uwielbiam za atmosferę! Szczególnie ten na placu Zbawiciela, gdzie można usiąść przy oknie i patrzeć na powoli budzące się do życia miasto. W dodatku… mają świetne konto na Instagramie! :)

Na szybki lunch najchętniej wpadam do Vege Deli na Powiślu. To miejsce z ciekawym wystrojem i, uwierzcie mi, najlepszą kuchnią wege w mieście. Na kawę wybieram STOR. Poza świetną kawą, jest to bardzo “fotogeniczne” miejsce:) Listę wszystkich moich ulubionych miejscówek możecie znaleźć na Local’s Lore, przewodniku po najmodniejszych lokalach na świecie, zostałam ich ambasadorką w Warszawie: http://localslore.com/warsaw#map

Zrzut ekranu 2017-04-02 o 10.38.57

Zrzut ekranu 2017-04-02 o 10.17.54

Jakie przedmioty/miejsca są najbardziej fotogeniczne?

Często nam zadają to pytanie, w naszym cyklu na Instagramie pod hasztagiem #2increatives_tutorial staramy się odpowiadać na takie pytania. Jeżeli chodzi o przedmioty, numerem jeden jest kawa, dalej idą kwiaty, ubrania, akcesoria, magazyny, świeczki oraz inne dekoracji dla domu. Pamiętam, jak jakiś czas temu był mega trend na papierowe worki “Le sac en papier”, ogłądaliśmy ję prawie na każdym drugim zdjęciu na Instagramie, teraz mamy trend na rośliny (Monstera one love) oraz na marmurowe dodatki (stoliki, kubki oraz inne detale z tego materiału).

Zrzut ekranu 2017-04-02 o 11.36.50

#2increatives_tutorial

Dużo podróżujesz, opowiedz gdzie się wybrać na wiosenny inspirujący wyjazd?

Do Amsterdamu, jest to mój absolutny faworyt! Architectura, stylowe ludzie, kwiaty na każdym kroku, minimalistyczne kawiarnie, muzea – idealne kierunek aby zainspirować się oraz przyjemnie spędzić czas. Jeżeli kiedyś postanowię się przeprowadzić – to na pewno tu :) Kolejne miejsce, warto odwiedzenia, to słynne z Instagrama, i wypromowane przez @tuulavintage oraz @ohhcouture – Cinque Terre we Włoszech. Kolacja z widokiem na morze oraz kolorowe miasteczko Manarola w Nessun Dorma Cinque Terre – to coś, co na zawsze zostanie w pamięci, a u mnie w dodatek i na Instagramie pod hasztagiem #2incinqueterre.

Zrzut ekranu 2017-04-02 o 10.24.59

W czym tkwi sekret udanego zdjęcia?

To proste: pomysł i dobre światło :)

Dziękujemy za inspirującą rozmowę :)

Sylwia Sucharska & Joanna Stępień

 

 

Zrzut ekranu 2017-04-02 o 08.51.24Zrzut ekranu 2017-04-02 o 08.51.20Zrzut ekranu 2017-04-02 o 08.51.14
Zrzut ekranu 2017-04-02 o 08.51.29

Comments

comments

Joanna Stępień

Doktor UWr PR & Brand Management, Corporate Identity and Communications Design.

You must be logged in to post a comment Login

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com